Samanfattning om igår och idag

Hej!
Hoppas allt är bra med er. Jag är tyvärr fortfarande förkyld och har ont i halsen när jag sväljer men hoppas på en snabb förbättring! Som tur är har jag inte feber men det är väldigt jobbigt att äta. Igår var det Lucia och vi pysslade och bakade. En del matade djuren innan dess men jag var en av de som plockade måssa, sådan man lägger i advändsljusstakarna. Linn var också med och Mattias. Sen odlade vi Hyasinter, flätade korgar och gjorde smällkarameller samt ,ålade krukor! Dagen avslutades med 2 avsnitt av Trolltider och till det åt vi nybakta lussebullar, köpta pepparkakor och drack saft:-) Jag åt av lussebullarna utan russin eftersom jag inte är förtjust i det. Nu tänkte jag skriva om idag.
Idag är det onsdag och 2 dagar kvar till jullov!:-) Ormen vi har på skolan var hos veterinären igår eftersom han har fått någon konstig knöl. Lisa berättade hur det gick för honom där och det gick bra:-) Sen satte vi oss på golvet där alla ansikten låg som beskriver olika känslor. Jag tog 2 gula som betyder glad, jag är jätteglad för att älskade Nicole äntligen kommer hem imorgon och för att jag ska till ortopeden imorgon och kolla tån:-) Imorgon avgörs det om jag ska opereras eller inte. Jag har bestämt att jag ska opereras! Eftersom jag har sista ordet så bestämmer jag det för det är det enda jag vill!
Efter att alla hade tagit några ansikten var var det djur, jag hjälpte till med Marsvinen. Sen var det dags för Ridning och Teori för sista gången innan jullovet. Idag red vi på en bana. Först red jag i lättsits över 2 bommar, sen gick jag ut på kortsidan, sen red jag snett igenom där det stod 2 "sockerbitar". Där räknade jag till 3 i huvudet. Sen gick jag igenom och gick upp i höger varv där jag gick upp i trav. Sen gjorde jag halt och efter det fick jag ett pris!:-) Sen var det Teori, vi borstade hästen, pratade lite och alla fick poäng, vi fick 7 av 10.
Nu ska jag göra lite annat. Ha en fortsatt bra kväll!
/Carro

Kommentarer
Postat av: vispen

Härligt att din kära syster äntligen kommer hem imorgon och att du änrligen har fått tid hos ortopeden. Jag är också jätteförkyld fortfarande, vi får hoppas att vi båda mår bättre snart.

Kram

2011-12-15 @ 00:18:41
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0